Oudjaar Taipei 101 en afscheid Taiwan - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Samantha Verhoeven - WaarBenJij.nu Oudjaar Taipei 101 en afscheid Taiwan - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Samantha Verhoeven - WaarBenJij.nu

Oudjaar Taipei 101 en afscheid Taiwan

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Samantha

12 Januari 2014 | Taiwan, Taipei

Na de kerstdagen in Cambodja samen met Max doorgebracht te hebben, zouden we ook oudjaar samen vieren in Taipei. Alle hostels en hotels in de stad waren al volgeboekt, maar gelukkig waren Max en ik er op tijd bij en hadden we op een centrale plek in de stad een klein maar prima kamertje.

Oudjaar hebben we gevierd in de stad zelf, omdat Taipei bekent staat om een van het beste vuurwerk ter wereld. De straten zijn gedurende deze avond helemaal vol met mensen. Daarom hadden we met een grote groep exchange studenten kaartjes geregeld voor een rooftopparty. Vanaf 21:00u ging het feest van start en drank was inbegrepen. Ze schonken echter alleen bier en whiskey. Het bier bleek al redelijk snel op, dus werd zelfs ik gedwongen maar over te gaan op whiskey. Tegen het einde van de avond werd het zelfs puur gedronken, welke ik zelf toch maar graag aan me voorbij liet gaan. Iets voor 12 uur werd er afgeteld en stipt om 12 uur startte het vuurwerk. In Taipei komt gedurende 10 minuten vuurwerk van alle kanten uit de Taipei 101. Inderdaad heel gaaf om een keer gezien te hebben. Vanuit de rooftop hadden wij ook nog eens een fantastische locatie vlakbij de 101. Na 12 uur hebben we nog even genoten van de avond.

Nieuwjaarsdag hebben we vrij rustig doorgebracht. Max wilde nog een klein toeristisch rondje doen, terwijl ik een paar uurtjes aan mijn studie zou besteden. Aankomend bij de Taipei 101 stond er een rij van 2,5 uur, dus dat liet hij toch maar even aan hem voorbij gaan. 's Avonds hebben we samen nog genoten van een avondje bioscoop. Op vrijdag hadden we nog een hele dag samen in Taipei. Vandaag nogmaals een poging tot een bezoek aan de Taipei 101, waar we gelukkig maar heel kort hoefden te wachten. Daarnaast de electronica market bezocht en de tas van Max ingepakt. Deze avond zou Max namelijk weer doorgaan naar de Filipijnen, voor zijn laatste week in Azie.

Na deze dagen werd het tijd voor mij toch nog even de boeken in te duiken. Er stond nog een tentamen international finance, een tentamen chinees en een mondeling chinees op het programma.

Na mijn tentamens kwam Max nog twee dagen kort naar Taipei, omdat hij immers vanuit Taipei weer naar Nederland zou vliegen. 's Avonds hebben we gegeten bij Din Tai Fung (het beroemde Dumpling restaurant). Onze laatste avond samen in Taipei zijn we naar een hotel geweest waar we konden genieten van het uitzicht over de stad. De volgende dag was het helaas tijd om Max naar het vliegveld te brengen. Inclusief wat extra bagage van mij ;) Dat scheelde mij weer wat schouwen gedurende de volgende dagen.

De zondag was mijn laatste dag in Taiwan. Eigenlijk waren de meeste internationale studenten of al teug naar huis of al vertrokken om te gaan reizen in Azie. Dit zorgde voor een rustig dagje, welke ik samen met Theresa heb doorgebracht. We hebben het oudste gedeelte van Taipei bezocht. De Nederlandse invloeden zijn hier nog zichtbaar. De nightmarket in dit gebied was vol met eetkraampjes. Wat vooral opvallend was dat iedereen die langs liep gewoon uit de bakjes ten weghaalde en het opsnoepte. Na onze buikjes gevuld te hebben, hebben we nog een aantal laatste souveniers gekocht voor het thuisfront.

De volgende ochtend werd het dan echt tijd om te vertrekken. Met alle tassen vertrok ik 's ochtends vroeg naar het vliegveld. Afscheid nemend van Taiwan kan ik toch meteen ook uitkijken naar het volgende avontuur, een midweek Hongkong staat namelijk op de planning!

x Sam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Internationaal Semester Taiwan Master Operations, Management and Logistics TU/e Eindhoven

Actief sinds 07 Aug. 2013
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 15265

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 17 Januari 2014

Internationaal Semester Taiwan

Landen bezocht: