Cambodja - Kerst op wit strand met blauwe zee - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Samantha Verhoeven - WaarBenJij.nu Cambodja - Kerst op wit strand met blauwe zee - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Samantha Verhoeven - WaarBenJij.nu

Cambodja - Kerst op wit strand met blauwe zee

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Samantha

27 December 2013 | Cambodja, Preah Seihanouk

Na veel cultuur te hebben gezien in onder andere Angkor Wat, besloten we de kerst rustig door te brengen. We vlogen naar Sihanoukville, waar we de volgende ochtend de ferry naar Koh Rong zouden pakken. De avond brachten we eerst in Sihanoukville door. Eerst hebben we genoten van de zonsondergang. Daarna gingen we eten in een speciaal restaurant. Hier krijgen wezen onderdak, onderwijs en mogelijkheden om te gaan werken. Een mooi initiatief. Maar helaas kon ik er niet van genieten. Max heeft heerlijk gegeten, maar mijn maag was het er niet mee eens. Om hopelijk niet ziek te zijn met kerst besloten we maar op tijd naar bed te gaan.

De volgende ochtend leek ik me redelijk te voelen en vertrokken we met de boot naar Koh Rong. Op Koh Rong hebben we onze spullen weg gezet en zijn we meteen met een boot weer vertrokken voor twee duiken. De vissen hebben het weer goed gehad en ik heb ze voorzien van veel extra voer ;). Een goede start van kerstavond. Na het duiken hebben we genoten van het strand, een hapje eten en een drankje aan het strand.

Kerst hebben we de volgende dag heel rustig doorgebracht, gelukkig was ik weer fit en kon ik genieten van deze dag. Het gedeelte waar wij sliepen was een wit strand met een aantal slaaplocaties en restaurantjes. Een mooi uitzicht en erg gezellige terrasjes (door kerst waren alle slaaplocaties uitverkocht en wij hadden zelfs nog geluk dat we iets gevonden hadden). We besloten een wandeling te maken. Na ongeveer een half uurtje lopen kwamen we bij een bijna verlaten stuk strand uit. Wit strand en turquoise zee en daarnaast bijna geen andere mensen te bekennen. Geweldig dat zulke stukjes op aarde bestaan!

Na kerst op dit geweldige eiland gevierd te hebben werd het tijd om Cambodja te verlaten en richting Vietnam te reizen. We hadden een bus geboekt, maar toen we terug in Sihanoukville aankwamen bleek deze bus helemaal niet te gaan. De man waar we geboekt hadden was boos op de busmaatschappij en probeerde ons gelukkig zo goed mogelijk te helpen. Met een kleine aanpassing en een net iets andere route kwamen we die avond nog in Vietnam terecht, later meer!

• 04 Januari 2014 - 15:36

Rozemarijn:

Supergaaf Sam! Ik volg met veel plezier al je verhalen :)
    De foto's die je nu hebt bijgevoegd doen echt denken aan een bounty-strand, heerlijk.
    Geniet ervan!
    x Rozemarijn

• 06 Januari 2014 - 14:37

Lea:

Klinkt erg goed dat eiland!
    Zo te zien vermaken jullie je wel
    Veel plezier nog! X