HongKong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Samantha Verhoeven - WaarBenJij.nu HongKong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Samantha Verhoeven - WaarBenJij.nu

HongKong

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Samantha

17 Januari 2014 | Hong Kong, Hong Kong

In augustus was ik al een aantal uren in Hongkong geweest en heb ik toen een gedeelte van het business district gezien. Om mijn internationaal semester goed af te sluiten, heb ik mijn reis geëindigd in Honkong. Samen met Koen zou ik deze dagen doorbrengen en ook Lars (afgelopen semester gestudeerd in Hongkong) sloot later in de week aan.

Mijn eerste indruk had ik in augustus al, namelijk een hele drukke en vrij verwesterde stad, met heel veel hoogbouw. De eerste dag waren we al heel vroeg vertrokken uit Taipei en toen we die middag in Hongkong arriveerden, was ik vrij moe. De eerste dag hebben we een gedeelte van de stad bekeken. Een bijzondere tuin met een tempel liet een mooie tegenstelling zien in de enorme stad. Vervolgens zijn we door een redelijk oud deel van de stad gelopen, waar we de nightmarket bezocht hebben en daarnaast de locaties die de deelnemers van "Wie is Mol" moesten zoeken, gevonden hebben ;). De avond sloten we af met een duur met wel lekker speciaal biertje.

De tweede dag hebben we Macau bezocht. Na doorgang door de douane is het slecht iets meer dan een uur met de ferry om Macau te bereiken. Macau is vroeger een Portugese kolonie geweest en het heeft een cultureel centrum. Een totaal andere sfeer dus als Hongkong. Na het wandelen door het culturele centrum zijn we naar de andere kant van het eiland gegaan, waar we het grootste casino ter wereld hebben bezocht. Met ons budget hielden wij het bij kijken, kijken en niet kopen... Na het bezoek aan het casino, was het tijd terug te gaan naar Hongkong.

De volgende dag zijn we de natuur in Hongkong gaan bekijken. Met de metro en de bus vertrokken we eerst richting de grootste zittende Buda ter wereld. Vervolgens gingen we naar het havenstadje Pai O. Via internet en met informatie van vrienden, hebben we een mooie tocht gewandeld langs de kust. Met dank aan een aantal andere exchange studenten wist ik dat het mogelijk was richting een infinity pool te lopen, welke helaas wel moeilijk te vinden zou zijn. Gelukkig had ik veel tips en liepen wij vrij rechtstreeks richting de pool. Het was die dag heerlijk weer om in een hempje te lopen, maar helaas was het water veel te koud voor een duik. Het uitzicht was echter wel prachtig! Na de wandeltocht zijn we terug gegaan naar ons hostel, waar Lars al op ons wachtte. Samen met een meisje uit Hongkong zijn we gaan eten, hebben we bier in de supermarkt ingekocht voor de paardenraces en daarna zijn we naar de paardenraces gegaan. Dit is een wekelijks groot evenement in Hongkong en ook wij hebben een gokje gewaagd, maar helaas onze paarden presteerden zoals wij hoopten. Na de paarden was het tijd om het nachtleven in Hongkong te verkennen. Lars had inmiddels wat ervaring in Hongkong en liet ons een van de kroegen zien waar hij zijn woensdagen doorgebracht had. Ook ditmaal was het weer vrouwenavond dus kon ik genieten van gratis gin, rum en wodka.

Na de volgende ochtend een beetje te hebben uitgeslapen zijn we naar een museum geweest om ook wat van de geschiedenis van de stad te leren. Engeland heeft het land lang in handen gehad en de bevolking heeft wat zware tijden achter de rug. Eind van de middag hebben we de Peak bezocht. We wilden met het treintje naar boven, maar de rij was zo lang dat wij toch maar besloten een taxi naar boven te nemen. Eenmaal boven hadden we een fantastisch/indrukwekkend uitzicht over de stad. Lars moest zijn bagage nog ophalen bij een oud huisgenootje, dit was voor Koen en mij de gelegenheid om een traditioneel Hongkong appartementje te bekijken. Zoals verwacht zeer klein, maar toch viel het ons mee (misschien hadden we door de verhalen erger verwacht). Na een hapje eten, sloten we ons internationaal semester af in de hoogste rooftop bar ter wereld. Eenmaal in de top van het gebouw, kwam een vrouw naar me toe: ladies night, gratis prosecco voor vrouwen! Fantastisch gepaste afsluiting van dit semester. Ook de laatste avond mocht vrouwenavond niet ontbreken ;). Het uitzicht was zeker de moeite waard en na ons drankje besloten we richting bed te gaan. De volgende dag zou ons een hele lange dag te wachten staan, namelijk 17 uur terug naar Nederland.